Google Ad Exchange

Google Ad Exchange tak samo zresztą jak i popularny Google AdSense to nowoczesne narzędzia, które umożliwiają profesjonalną sprzedaż zasobów reklamowych za pośrednictwem dobrodziejstwa Internetu. Google Ad Exchange to doskonała propozycja przede wszystkim dla tych wydawców, którzy potrzebują bardzo precyzyjnego narzędzia kontrolnego, aby w żaden sposób nie zmarnować wysiłku, który włożony został w tradycyjną sprzedaż bezpośrednią. Osoby, które nie prowadzą sprzedaży bezpośredniej na bardzo szeroką skalę zamiast Google Ad Exchange, powinni skorzystać z AdSense.

Różnice pomiędzy Ad Exchange i AdSense

Ad Exchange w przeciwieństwie do AdSense posiada bardzo wiele ciekawych funkcji anonimowości. Dla wielu sprzedawców mogą okazać się bardzo przydatnymi narzędziami. Dzięki Google Ad Exchange, możemy nie tylko udostępniać nasze zasoby reklamowe bezpośrednio powiązane z naszą marką, ale również udostępniać zasoby półprzezroczyste i całkowicie anonimowe. W AdSense nie mamy również możliwości skonfigurowania umów preferencyjnych. Google Ad Exchange posiada bardzo przejrzysty interfejs umów. Umożliwia nam on błyskawiczną konfigurację umów preferencyjnych ze stałymi stawkami CPM. Możemy również ustalać aukcje prywatne z cenami minimalnymi dla poszczególnych kupujących.

Precyzyjne filtrowanie i blokowanie

Największą zaletą Ad Exchange jest bardzo precyzyjne filtrowanie oraz blokowanie. W narzędziu tym występuje nie tylko blokowanie sieci reklamowych z GCAN (certyfikat Google), ale również blokowanie poszczególnych adresów URL, blokowanie kategorii ogólnych, czy też blokowanie kategorii, które są dla nas bardzo kontrowersyjne. Ad Exchange daje nam również wspaniałe narzędzia, dzięki którym możemy blokować poszczególnych reklamodawców i dokładnie sprawdzać kreacje, czyli ocenę lub zatwierdzanie/odrzucanie wyświetlanych reklam od naszych reklamodawców. Google Ad Exchange daje nam również bardzo przydatne funkcje raportowania. Warte uwagi jest przede wszystkim raportowanie z możliwością tworzenia specjalnych zapytań na podstawie poszczególnych parametrów, które zdefiniowane zostały przez wydawcę.

Uprawnienia dostawców technologii

Warto wspomnieć również i o tym, że Ad Exchange zezwala na wszystkich dostawców. W praktyce oznacza to, że każdy wydawca ma możliwość dowolnego blokowania dostawców, z których usług nie są zainteresowanie. Jeżeli chodzi o AdSense, to przeważnie korzystać można z usług większości dostawców, ale wydawcy nie mają możliwości samodzielnego blokowania dostawców.

Największe zalety Google Ad Exchange

Największą zaletą Ad Exchange jest oczywiście to, że narzędzie to daje nam możliwość maksymalizowania zysków. Dzięki prostej licytacji każdego wyświetlenia. możemy sprzedawać wyświetlenia tylko tym podmiotom, które zaoferują największą stawkę. Dzięki możliwości samodzielnego decydowania o tym, w jaki sposób nasze zasoby reklamowe są oferowane potencjalnym reklamodawcom, możemy w bardzo prosty sposób zapobiegać konfliktom związanym bezpośrednio z naszymi pozostałymi kanałami.

Komentarze są wyłączone.